maandag 10 november 2014

León, León, León


Na een eerste week stage, waarin ik vooral geobserveerd en gekeken heb (het echte werk komt hopelijk volgende week), was het tijd voor een eerste uitstapje. Met de andere Belgen hadden we afgesproken in León. Voor mij was het een enorm lange reis, maar  twee bussen en ongeveer 5 uur later kwamen we aan in León. 
We kwamen aan als het al aan het schemeren was, maar toch viel me direct op dat het hier heel anders was dan in Somoto. Er hangt een andere sfeer en ook de architectuur is heel anders. Het deed me wat aan Cuba denken. 
Met de andere Belgen hadden we in het Via Via café afgesproken. Er was geen plaats meer om met 9 te verblijven maar het was daar zo gezellig dat we, nadat we ons hadden ingecheckt in een ander hostel,  terug naar het Via Via café gegaan zijn om daar te eten en onze avond te beginnen. 

Vrijdag hebben we vooral de stad verkend. Dicht bij León zijn er mooie stranden en ook is er een vulkaan dichtbij die je kan beklimmen en daarna naar beneden glijden op een soort 'board'. Dit zijn echter dingen waar we later nog eens voor moeten teruggaan. 
Het toppunt van de dag was toch wel toen we op het 'dak' van de Kathedraal stonden, WAT EEN PRACHTIG UITZICHT.

Besluit: León is een mooie stad en hopelijk kan ik nog eens terugkeren om de rest te bezichtigen :)! 


 Via Via Café

  Via Via Café

  Kathedraal

  

  Kathedraal














































1 opmerking:

  1. Viaene ik mis u nu al <3 Sidenote: prachtige foto's weeral!!

    BeantwoordenVerwijderen