zaterdag 10 januari 2015

Discovering Matagalpa on my own!



De start van mijn vakantie begon met een eerste tripje naar Matagalpa, helemaal alleen. Off course vond ik het super spannend in het begin! Maar al bij al viel het goed mee en heb ik fijne mensen leren kennen!

Matagalpa is een levendig maar tegelijk rustig stadje naar mijn mening. Er staat een mooie kathedraal, er is een schattig parkje en er zijn veel leuke eet- en drankgelegenheden.






Maar naar Matagalpa ga je vooral voor de prachtige natuur er omheen. Mijn tweede dag in Matagalpa ging ik voor een dagje naar de Selva Negra. Sinds vele jaren is dit in handen van Duitsers, en dat is wel te merken aan het hotel en de bungalows die er te vinden. Maar dit is ook een prachtige plek om wandelingen te maken. Alles staat goed aangeduid en je krijgt aan het begin een duidelijk plannetje mee. Dus trok ik er op mijn eentje in het bos op uit. Een mooi uitzicht heb ik niet echt gezien omdat er TE veel bomen waren, maar ik heb een stevige wandeling gemaakt tussen mooie natuur EN ik heb aapjes hoog in de boom gezien (al was ik er in het begin niet echt gerust op). 



Er staat een schattig kapelletje waar blijkbaar regelmatig mensen hun trouwfeest houden. 








1 opmerking:

  1. TE veel bomen in het bos? Gij zijt mij er eentje ze Liesbethos <3

    BeantwoordenVerwijderen